Isnin, 22 Ogos 2011

Terkenang lagi

Assalamualaikum..

Tetiba teringat peristiwa setahun yang lalu, peristiwa yang banyak mengubah kehidupan ku..peristiwa yang banyak mengajar aku untuk terus tabah. ya, dalam kehidupan kita memang sentiasa di uji dengan pelbagai dugaan dah setiap apa yang berlaku itu kita kena tempuhi jua. walaupun terkadang hati terdetik kenapa aku yang di duga untuk menghadapi situasi ini? kenapa bukan orang lain? ahh... peritnya melalui semua itu.. kesan nya masih terasa sehingga kini walaupun ianya berlaku setahun yang lalu. luka itu masih berbisa.. Namun aku harus akui setiap dugaan yang aku terima pasti aku mampu menghadapinya kerana Allah memberikan dugaan mengikut kemampuan setiap hambanya

dan janganlah kamu berasa lemah, dan jangan pula kamu bersedih hati kerana kamu
paling tinggi darjatnya, jika kamu orang yang beriman (Al-Imran: 139)

Tapi sampai bila aku mahu terus mengimbau kenangan itu..biarkan saja ia berlalu..satu hari nanti pasti ada mentari yang boleh menerangi..pasti ada cahaya yang membawa kebahagian padaku.Aku harus yakin pada janjiNYA.. jodoh itu sudah di suratkan buatku..andai istana yang di impikan bersamanya tidak kesampaian redha pada ketentuan yang sudah tertulis. Aku harus belajar menjadi seorang yang lebih tabah. usah di tangisi lagi pada impian yang tidak kesampaian..mencuba untuk terus memperbaiki kelemahan dan kekurangan diri itulah yang sebaiknya untukku..

"Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak Mengetahui."
(Surah al-Baqarah:ayat 216)

Ya Tuhan kuatkan semangatku untuk meneruskan kehidupan di dunia ini.. berikan aku kasih sayangMU.. Yakinlah segala yang terjadi pasti ada hikmahnya..Allah merancang segala yang terbaik buat semua hambanya..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan