Selasa, 25 Oktober 2011

Dia 'Pergi' Ketika bertugas

Malam 18 Oktober lepas telah berlangsung Malam Media Perdana 2011..Dengar pada nama  pun kita dah boleh agak apa tujuan majlis diadakan..yap, untuk meraikan media dan menghargai sumbangan dan khidmat bakti mereka..amat besar jasa mereka..

Pentas utama di malam itu
sebahagian dari hadirin. sangat ramai
petugas yang menyumbang tenaga

Majlis malam itu turut memberikan sumbangan buat waris Allahyarham Noramfaizul Mohd Nor..Arwah merupakan Jurukamera dari Bernama TV yang telah terkorban akibat terkena tembakan curi ketika dalam perjalanan pulang ke tempat penginapan semasa mengikuti misi kemanusiaan Kelab Putera 1Malaysia di Mogadishu Somalia pada 2 September lalu.

Al-fatihah...

Walau banyak mana sekali pun nilai bantuan yang diterima ia tetap tak dapat nak menandingi nilai nyawa yang satu itu..tetap tidak boleh menggantikan ia kembali..tapi setidak-tidaknya ia dapat mengurangkan beban ahli keluarga..Arwah meninggalkan seorang balu dan sepasang anak yang masih kecil, kuatkanlah semangat mereka untuk meneruskan kehidupan walaupun tanpa orang tersayang di sisi..Semoga roh Allahyarham di cucuri rahmat dan ditempatkan bersama dengan orang-orang yang beriman.Amin..

p/s: Hidup dan mati adalah aturan Yang Maha Esa..kita pasti akan kembali kepadaNya kelak..cuma tak tahu bila masa dan ketikanya. Sentiasalah beringat~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan